Måske finder du svaret på dit spørgsmål i vores FAQ

  • Du får printet en værdikupon, når du tjekker ind i Puttgarden eller Rostock.

    Værdikuponen skal du indløse på færgen på din hjemrejse.

    Du kan indløse værdikuponen i alle vores butikker og restauranter ombord. Her vælger du, om værdikuponen skal udbetales kontant, bruges som betaling ombord eller sættes ind på dit kreditkort.

    Hvis du ønsker at få beløbet sat ind på dit kreditkort, kan der gå op til 10 bankdage, før du har pengene på din konto.

    Du skal indløse værdikuponen den dag, du rejser med din SMILE 1-dagsbillet.

  • Pengene er på vej, men der kan gå op til 10 bankdage, før du ser dem på din konto.

  • Ja, det kan du godt.

    En SMILE 1-dagsbillet gælder din bookede afgang samt alle ledige afgange samme kalenderdag.

    Din værdikupon bliver udskrevet i Puttgarden.

  • Ja, din billet er stadig gyldig.

    Din SMILE 1-dagsbillet gælder den afgang, du bookede, og alle andre ledige afgange samme kalenderdag. Kommer du senere eller før din bookede afgang, kommer du med den første ledige færge.

    Din værdikupon bliver udskrevet i Puttgarden.

  • Du kan booke Early Booker billetter, når der er mindst 30 dage til din afgang.

    Hvis du ikke kan se Early Booker billetter i onlinebookingen, har du enten valgt en afrejsedag under 30 dage fra dags dato, eller også er billetten udsolgt. I det tilfælde kan du søge efter en anden afgang eller billet.

  • Ja. Kommer du før eller efter din bookede afgang, kommer du med den næste ledige færge inden for samme kalenderdag.

  • Med en Flex billet er du garanteret plads på alle afgange fra købsdato indtil 3 måneder efter den bookede afgang. Du skal blot lave check-in i havnen 15 min. før den afgang, du ønsker.

  • De fleste billetter har en onlinepris og en havnepris.

    Onlinepris gælder ved køb via scandlines.dk, Scandlines’ app eller via kundeservice. Havnepris gælder ved køb i havnen.

    Du får altid den billigste pris, når du booker din billet via hjemmesiden eller appen.

    Bemærk, at der er et håndteringsgebyr på billetter købt i Gul bane i havnen og via kundeservice.

  • For køretøjer over 6 meter er der et længdetillæg på 185,- for hver yderligere 2 meter. Læs mere om længde og definition af køretøjer.

  • Hvis du køber billet i havnen i Gul bane, der er bemandet, eller hos kundeservice via mail eller telefon, pålægger vi et håndteringsgebyr. Læs mere om håndteringsgebyret

    Køb online og undgå håndteringsgebyret
    Du undgår at betale håndteringsgebyr ved at købe billetter online på vores hjemmeside eller i vores app. Du kan købe billetter online indtil to timer før afgang.

  • Øgede omkostninger har desværre gjort, at vi nu har været nødt til at indføre en ekstraordinær prisstigning på billetter for biler og campingkøretøjer fra den 12. oktober 2022 til og med den 1. januar 2023.

    Læs mere om den ekstraordinære prisstigning.

  • For delvist at dække øgede omkostninger til brændstof har vi været nødt til at indføre et brændstoftillæg på billetter til biler og campingkørertøjer.

    Da brændstofstillægget tilføjes per overfart, vil tur/returbilletter blive opkrævet to gange - en gang for udrejsen og en gang for hjemrejsen.

    Brændstoftillægget bliver tilføjet billetter med afgang fra og med den 2. januar 2023.

    Læs mere om brændstoftillægget.

  • Rødby, Færgestationsvej 5, 4970 Rødby. Tip: Check-in ligger for enden af Motorvej E47

    Gedser, Jernbanevejen 1, 4874 Gedser

    Puttgarden, Fährhafenstrasse, 23769 Puttgarden, Tyskland

    Rostock, Zum Fährterminal 1, 18147 Rostock Überseehafen, Tyskland. Tip: Kør mod Rostock Überseehafen

  • Du vælger check-in-banen ud fra, hvor langt dit køretøj er, om du allerede har købt billet, eller hvis du vil købe i havnen. Skiltene i havnen guider dig.

    Læs mere om check-in.

  • Check-in er senest 15 minutter før planmæssig afgang.

    I Rostock skal busser, cyklister og gående dog senest check-in 30 minutter før planmæssig afgang.

  • Du optjener point på alle køb på Scandlines’ hjemmesider, i havnen, på færgen og i BorderShop, når du enten eller logget ind på din profil eller får scannet dit medlemskort.

    Du finder dit medlemskort i vores app.

    Du kan dog ikke optjene point på køb af billetter til Helsingør-Helsingborg-ruten, billetter til gående, cykelbilletter, busbilletter, lastbilbilletter, magasiner, aviser og tobaksprodukter.

    Hvert point har en værdi af 0,01 DKK.

    Du optjener point ud fra følgende model:

    0,5-1 point pr. 1 DKK på shopping (ombord på færgerne og i BorderShop)
    3 point pr. 1 DKK på Economy billetter og 1-dagsbilletter
    7 point pr. 1 DKK på Standard billetter
    10 point pr. 1 DKK på FLEX billetter.

  • Du kan til enhver tid melde dig ud af SMILE. Log ind på din profil og gå til ”Medlemsinfo”. I bunden af denne side, kan du slette din profil.

    Bemærk, at når du sletter din SMILE profil, kan du ikke længere bruge dit SMILE kort, benytte dine fordele eller optjene og bruge point, når du sejler med Scandlines og handler i BorderShop.

  • De fleste af vores billetter er gyldige hele dagen, så det er ikke altid nødvendigt at ombooke.

    Du ombooker billetter ved at kontakte kundeservice, der sidder klar til at hjælpe mod et gebyr.

    Kontakt kundeservice på scandlines@scandlines.com eller +45 33 15 15 15.

    Læs mere om ombooking.

  • Husk, der altid er 24 timers fortrydelsesret efter booking af en billet.

    Der er to måder at afbestille en billet afhængig af, om du afbestiller en ubenyttet eller delvist benyttet billet.

    Afbestil ubenyttede billetter: Du afbestiller billetter, der ikke er benyttet, via Min booking

    Afbestil delvist benyttede billetter: Vil du afbestille en delvist benyttet returbillet, skal du sende en mail til vores kundeservice, hvor du oplyser dit reservationsnummer.

    Kontakt kundeservice på scandlines@scandlines.com.

    Bemærk at vi ikke refunderer gebyrer, der er opkrævet i forbindelse med billetkøb.

  • Vi har samlet al information om rejser under COVID-19 her.

  • Er din bizz fra Brobizz tilknyttet EasyGo kan den stadig benyttes på overfarterne over Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.

    Læs mere om EasyGo.

  • Tryk på ”hjælp”-knappen på monitoren ved Blå bane eller kør til Gul bane med personlig service.

  • Scandlines er medlem af EasyGo, hvilket betyder, at du ikke behøver en særaftale med Scandlines for at  benytte din bizz på vores overfarter. 

  • Nej, det kan du desværre ikke.
  •  Min Konto på brobizz.com ser du en oversigt over dine færgeoverfarter.

    Under menupunkt Forbrug/Ture finder du oversigten over dit forbrug.

  • Nej, du kan kun bruge din bizz til at købe enkeltrejser.
  • Med en Bizz Flex billet har du prioritet, men da vi kun har et bestemt antal pladser på færgen, må vi tage forbehold for udsolgte afgange.

  • Alle bizzer, der er tilknyttet EasyGo, kan bruges på vores overfarter. Læs mere om EasyGo.

  • Overfarten over Rødby-Puttgarden tager 45 minutter.

    Overfarten over Gedser-Rostock tager 2 timer.

    Husk, at der er check-in min. 15 minutter før planmæssig afgang.

  • Nej, det er desværre ikke muligt at veksle valuta ombord på færgen.

  • Svenske kreditkort skal åbnes for udenlandsk online handel hos din bank. Læs mere på nordea.se.

  • Kom i god tid (helst 30 min. før planmæssig afgang) og kør til Gul bane ved check-in. På den måde kan vi lettere placere din bil bedst muligt på dækket.

  • Vi gør altid vores bedste for at give dig en god tur, men hvis du mod forventning ikke er tilfreds med en vare eller tjenesteydelse, hører vi gerne fra dig.

    Send en mail til scandlines@scandlines.com og fortæl om din oplevelse, og vi vil forsøge at finde en løsning.

    Læs mere om dine klagemuligheder under betingelser.

  • Skulle der ske en skade på dig, dit køretøj eller rejsegods ombord på færgen, skal du anmelde det til vores personale, inden du forlader færgen.

    Personalet udfylder herefter en formular med dit navn, adresse, skadetidspunkt, sted, hændelse osv.

    Drejer det sig om en skade på et køretøj eller lignende, der er kaskoforsikret, skal du henvende dig til dit forsikringsselskab, der vil sørge for taksering, reparation og ansvarsspørgsmål.

    Ved andre skader, eller råd og vejledning i skadetilfælde, kontakt os via én af følgende formularer:

    - Formular til Henvendelser vedr. befordringen

    - Formular til Henvendelser vedr. køb ombord eller i BorderShop

    Befordring sker i henhold til gældende maritim lovgivning og som summeret i Befordringsbestemmelserne. Rederiets ansvar er begrænset som tilladt i gældende Sølov.

    Scandlines, Insurance & Claims
    Færgestationsvej 5
    DK-4970 Rødby
    Tlf.: +45 72 68 63 86 eller 6674
    E-mail: insurance@scandlines.com

Ingen større ændringer i trafikken

Vi har ikke planlagt ændringer i trafikken. Vi tager dog forbehold for pludselige uforudsete forhold, der kan påvirke færgedriften.

Ring til os

Vi sidder klar til at hjælpe hverdage kl. 8.00-16.00 og lørdage kl. 9.00-17.00.
+45 33 15 15 15

Skriv til os

Vi svarer på hverdage kl. 8.00-16.00 og lørdage kl. 9.00-17.00.
scandlines@scandlines.com