Left navigation


Online Designguide

Denne designguide illustrerer de retningslinjer, der ligger til grund for måden, vi bruger logo, layout og elementer på, når vi redigerer og laver indhold til Scandlines' websites.

ferry

Skab en overordnet opbygning

Det er vigtigt, at både medarbejdere og leverandører har kendskab til disse retningslinjer for at sikre et ensartet visuelt udtryk.

En overskuelig og enkel struktur er afgørende for brugernes oplevelse af websitet.

Brug samme betegnelser og funktioner på hele webstedet.

Placer ensartet indhold ensartet på hele webstedet.

Måske er brugeren kommet direkte ind på en underside via Google eller et link. Gør det nemt at forstå, hvad websitet går ud på og komme til forsiden.

Brug plads effektivt. Undgå fyld, der ikke giver værdi såsom ligegyldig tekst eller grafik og meget tom plads.

Overskueligt indhold

Fremhæv det allervigtigste indhold på siden. Brug de virkemidler, der fungerer til fremhævning. Brug aldrig kursiv, understregning eller store bogstaver. Fremhæv kun det absolut vigtigste - fremhæves for meget, forsvinder effekten og siden bliver uoverskuelig.

Hav beskrivende og utvetydige menupunkter og kategorioverskrifter. Brug f.eks. ikke interne navne, forkortelser eller produktnavne, da de sjældent forstås af brugerne.

Lad sidens overskrift indeholde de samme ord som menupunktet, der åbner siden.

Det er vigtigt at skabe og opretholde et stærkt og karakteristisk brand. Kunden skal sidestille Scandlines’ brand med pålidelighed og merværdi. Derfor skal vi være konsekvente med en fælles profil i Danmark og i Tyskland. 

Designguide og bannerformater til indholdsleverandører

Senest opdateret 22.03.17 


Scandlines - Der er noget ved at sejle