Left navigation


Velkommen ombord

Velkommen ombord på havets grønneste færger.

Scandlines har verdens største flåde af hybridfærger. Vi er stolte af, at der står Scandlines på siden af færgerne. Nu er der kommet to nye hybridfærger, som skal sejle mellem Gedser og Rostock.

M/F Berlin og M/F Copenhagen er navnene på de nye færger, der er indrettet luftigt og lækkert med mange forskellige områder. Her er både plads til den livlige børnefamilie og til dig, der bruger færgeturen til at få hvilet og stillet sult, tørst eller begge dele. 

Der venter dig en masse overraskelser ombord, så du kan roligt begynde at glæde dig, til du skal sejle Gedser-Rostock næste gang.

Fakta om de nye hybridfærger

  • slide-0

    Mød M/F Berlin og M/F Copenhagen
    De nye hybridfærger er klar til at sejle fra kaj med et minimalt brændstofforbrug på overfarten.

  • slide-1

    Fra skitse til færge
    Målet med de nye færger har været at udvikle et unikt færgedesign, der skulle udstråle fart og modernitet ved at anvende et kileformet design.

  • 3

    Røggasrenser
    Fire røggasrensere (scrubbers) renser røggassen for svovldioxid til under 0,1%. Reducerer desuden røgens farve og sikrer minimal udledning.

  • 4

    Integreret hvid skorsten
    Færgerne har en integreret hvid skorsten, der indgår som en del af skibets profil. Viser et moderne koncept med minimalt brændstofforbrug.

  • 5

    Energibesparelse 
    Omfattende brug af energibesparende løsninger som f.eks. LED-belysning, og der anvendes lavenergi varme-, ventilations,- og klimaanlæg i hele skibet.

  • 7

    Garanti for havudsigt
    Det er lykkedes at få ét hovedpassagerdæk med både stort butiksområde, cafeteria og buffetrestaurant med en meget fin overskuelighed, et stort lysindfald og en formidabel udsigt.

  • 8

    Formet til at spare på energien
    Stævnen reducerer skibets modstand igennem vandet med op til 10% og derved reduceres energiforbruget.

  • 9

    Bygget til at spare på brændstoffet
    Brændstofbesparende motorer der forbedrer motorernes virkningsgrad og reducerer udledning af udstødningsgas.

  • maskinen

    Maskinen
    Hovedmotorerne yder 19.500 kW, hvor 1.700 kW leveres fra batteripakken. Det giver en hastighed på 21 knob på den 1 time og 45 min. lange overfart.

  • 10

    Hybridsystem
    Skibets batteridrevne hybridsystem kan lagre overskydende energi og levere strøm til færgen, når forbruget er større end produktionen.

  • 11

    Optimeret undervandsskrog 
    Skibets skrogdesign er optimeret til ruten Gedser-Rostock ved hjælp af tekniske beregninger og modelforsøg i prøvebassin.

  • 12

    Fremdrift
    Optimeret fremdriftssystem bestående af propeller og to 360 graders thrustere, der anvendes ved søpassage og havnemanøvre.






























  • 13

    Vogndæk
    To dæk der hver kan lastes med enten 6 vognbaner med lastbiler eller hele 8 baner med biler.
































  • 14

    Passagerdæk
    Stort åbent passagerdæk med en fantastisk udsigt, hvor man kan kigge direkte ned i butikken på dækket under.


































  • 15

    Shop billigt ombord på færgen 
    400 m² moderne Onboardshop med ovenlys for optimalt lysindfald.



































  • kapacitet

    Kapacitet
    M/F Berlin og M/F Copenhagen er 169,5 meter lang og 25,4 meter bred. Det giver plads til ca. 1.600 lastemeter til 460 biler eller 96 lastbiler og en kapacitet på 1.300 passagerer.





























     





Nye færger

Scandlines’ nye hybridfærger
M/F Berlin og M/F Copenhagen er nu i drift.

Glæd dig til topmoderne faciliteter og duften af ny færge.

Book nu


Scandlines - Der er noget ved at sejle