Left navigation


Betingelser for køb og levering af Scandlines' færgebilletter

Ved køb af færgebilletter hos Scandlines Danmark ApS gælder følgende betingelser.

Priser

Alle priser angives inklusive moms, afgifter, told mm.

Køb og levering af færgebilletter købt online

Færgebilletter kan købes via Scandlines online booking
Betaling for billetten sker med betalingskort.
 
Efter endt reservation og betaling vises din ordrebekræftelse online klar til udskrift. Du modtager desuden ordrebekræftelsen på mail. Der fremsendes ingen fysisk billet. 
Aftalen om køb anses for indgået, når ordrebekræftelsen vises på skærmen klar til udskrift.
Aftaler på vores website indgås på dansk. Du kan ikke genskabe din booking via vores hjemmeside. Alle billetter opbevares elektronisk hos Scandlines.

HUSK AT MEDBRINGE DIN ORDREBEKRÆFTELSE VED CHECK-IN I HAVNEN.

Hvis du har mistet din ordrebekræftelse, kan du kontakte Scandlines på tlf. +45 33 15 15 15

Ordrebekræftelsen indeholder et unikt reservations-/servicenummer. Reservationsnummeret kan kun anvendes én gang og er herefter ugyldigt. Vi anbefaler derfor, at nummeret håndteres med forsigtighed. Ordrebekræftelsen er et gyldigt bevis på, at betaling til valgt overfart og produkt er gennemført. 

Ordrebekræftelsen skal udskrives og medbringes til check-in i havnen. Billetten udskrives ved check-in i havnen. Sammen med billetten udskrives desuden tobakskupon samt evt. vouchere i tilfælde af, at den valgte billet også indeholder andre ydelser end selve færgetransporten.

Beløbet for billetten trækkes, når ordrebekræftelsen sendes fra Scandlines. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Anvendelse af reservationsnummer ved check-in i havnen
Du kan selv checke ind ved hjælp af din ordrebekræftelse i vore havne.
Du gør følgende:

  1. Scan stregkoden på ordrebekræftelsen i selvbetjeningsautomaten
  2. Angiv på skærmen, hvor mange personer der er i bilen
  3. Billetten samt tobakskupon udskrives
  4. Kør til den bane, som angives på skærmen hhv. på billetten

Betaling med betalingskort:
Hos Scandlines kan du betale med Dankort, Diners, danske Euro/Master card, udenlandske Master/EURO card og VISA. 


Følgende gælder ved betaling med betalingskort: 
  • Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. 
  • Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 
  • Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Scandlines benytter SSL. De data du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun vores betalingsløsningsleverandør, der kan læse dem. Hverken Scandlines eller andre har mulighed for at læse data.
  • Der opkræves et kortgebyr afhængigt af korttype.

24 timers fortrydelsesret
Der er 24 timers fortrydelsesret efter booking af en billet. Inden for denne tidsfrist kan billetten afbestilles, og hele beløbet bliver refunderet. Efter udløbet af fortrydelsesfristen, kan der alene ske afbestilling og refundering i overensstemmelse med nedenstående regler herom.


Afbestilling og refundering
Afbestilling og refundering af hele billettens pris eller af restbeløbet for en delvist benyttet returbillet forudsætter, at Refund Service er købt sammen med billetten, eller at der er købt en Flex billet, jf. i øvrigt Generelle betingelser for Scandlines’ færgebilletter. Ved afbestilling i disse tilfælde refunderes det fulde beløb, der er betalt for billetten, dog ikke beløb betalt for Refund Service eller andre gebyrer, så som men ikke begrænset til Håndteringsgebyr og Betalingskortgebyr.

For både Flex billetter og billetter med tilkøbt Refund Service gælder, at såfremt hele den ubrugte billet ønskes afbestilt, bør “My Booking” funktionen på Scandlines` website benyttes. 

Ved afbestilling af en delvist benyttet returbillet, skal Scandlines Service Center kontaktes skriftligt, og dokumentation i form af billetnummer og reservationsnummer samt evt. ubrugte vouchere skal vedlægges anmodningen om refusion. Ved afbestilling af en delvist benyttet rabatteret returbillet, hvor der er tilkøbt Refund Service, fratrækkes listeprisen for en Economy Extra enkeltbillet gældende på den dag, hvortil billetten er booket, fra returbillettens oprindelige pris, og Scandlines refunderer den evt. resterende del af den oprindelige billetpris.

Ved køb af Refund Service eller Flex billetter, kan enhver ubenyttet eller delvist benyttet færgebillet afbestilles og refunderes indtil 3 måneder efter den oprindeligt bookede udrejsedato. Efter denne dato er afbestilling og refundering ikke længere mulig. 

Ved afbestilling af en landgangs- eller cykelbillet, skal henvendelse ske til Scandlines Service Center. Ved afbestilling af disse billetter fratrækkes et administrationsgebyr på DKK 149,- (pr. billet). 


Det refunderede beløb indbetales på det betalingskort eller på den konto, som blev anvendt til den oprindelige betaling. Det er ikke muligt at refundere billetten til kontanter i Check-In eller hos vort Service Center.

Såfremt billetten er betalt med SMILE point eller delvist med kontanter og delvist med SMILE-point, sker afbestilling og refundering i henhold til Medlemsvilkår for SMILE.

Ombooking
Betingelser for ombooking af færgebilletter er beskrevet under Generelle betingelser for Scandlines' færgebilletter.

 

Køb og levering af færgebilletter købt i Scandlines Service Center


Udvalgte færgebilletter kan købes ved telefonisk henvendelse til Scandlines Service Center.

 
Ved billetkøb i Scandlines Service Center opkræves et håndteringsgebyr på DKK 70,-. 

Betaling for billetten sker med betalingskort, og beløbet for billetten trækkes, når ordrebekræftelsen sendes fra Scandlines.

Når betalingen er gennemført, sender Scandlines en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, som er oplyst af kunden. Der fremsendes ingen fysisk billet. Aftalen om køb anses for indgået, når ordrebekræftelsen er afsendt fra Scandlines. Ordrebekræftelsen indeholder et unikt reservations-/servicenummer. 

Reservationsnummeret kan kun anvendes én gang og er herefter ugyldigt. Vi anbefaler derfor, at nummeret håndteres med forsigtighed. Ordrebekræftelsen skal udskrives og medbringes til check-in i havnen. Billetten udskrives ved check-in i havnen. Sammen med billetten udskrives desuden tobakskupon samt evt. vouchere i tilfælde af, at den valgte billet også indeholder andre ydelser end selve færgetransporten.

HUSK AT MEDBRINGE DIN ORDREBEKRÆFTELSE VED CHECK-IN I HAVNEN.


Har du mistet din ordrebekræftelse, kan du kontakte Scandlines på tlf. +45 33 15 15 15.

 

Anvendelse af reservationsnummer ved check-in i havnen
Du kan selv checke ind ved hjælp af din ordrebekræftelse i vore havne.
Du gør følgende:

  1. Scan stregkoden på ordrebekræftelsen i selvbetjeningsautomaten
  2. Angiv på skærmen, hvor mange personer der er i bilen
  3. Billetten samt tobakskupon udskrives
  4. Kør til den bane, som angives på skærmen hhv. på billetten


Betaling med betalingskort:
Hos Scandlines kan du betale med Dankort, Diners, danske Euro/Master card, udenlandske Master/EURO card og VISA. 
Følgende gælder ved betaling med betalingskort:
  • Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. 
  • Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 
  • Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Scandlines benytter SSL. De data du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun vores betalingsløsningsleverandør, der kan læse dem. Hverken Scandlines eller andre har mulighed for at læse data.
  • Der opkræves et kortgebyr afhængigt af korttype.


24 timers fortrydelsesret
Der er 24 timers fortrydelsesret efter booking af en billet. Inden for denne tidsfrist kan billetten afbestilles, og hele beløbet bliver refunderet. Efter udløbet af fortrydelsesfristen, kan der alene ske afbestilling og refundering i overensstemmelse med nedenstående regler herom.


Afbestilling og refundering
Afbestilling og refundering af hele billettens pris eller af restbeløbet for en delvist benyttet returbillet forudsætter, at Refund Service er købt sammen med billetten, eller at der er købt en Flex billet, jf. i øvrigt Generelle betingelser for Scandlines’ færgebilletter. Ved afbestilling i disse tilfælde refunderes det fulde beløb, der er betalt for billetten, dog ikke beløb betalt for Refund Service eller andre gebyrer, så som men ikke begrænset til Håndteringsgebyr og Betalingskortgebyr.

For både Flex billetter og billetter med tilkøbt Refund Service gælder, at såfremt hele den ubrugte billet ønskes afbestilt, bør “My Booking” funktionen på Scandlines` website benyttes. 

Ved afbestilling af en delvist benyttet returbillet, skal Scandlines Service Center kontaktes skriftligt, og dokumentation i form af billetnummer og reservationsnummer samt evt. ubrugte vouchere skal vedlægges anmodningen om refusion. Ved afbestilling af en delvist benyttet rabatteret returbillet, hvor der er tilkøbt Refund Service, fratrækkes listeprisen for en Economy Extra enkeltbillet gældende på den dag, hvortil billetten er booket, fra returbillettens oprindelige pris, og Scandlines refunderer den evt. resterende del af den oprindelige billetpris.

Ved køb af Refund Service eller Flex billetter, kan enhver ubenyttet eller delvist benyttet færgebillet afbestilles og refunderes indtil 3 måneder efter den oprindeligt bookede udrejsedato. Efter denne dato er afbestilling og refundering ikke længere mulig. 

Ved afbestilling af en landgangs- eller cykelbillet, skal henvendelse ske til Scandlines Service Center. Ved afbestilling af disse billetter fratrækkes et administrationsgebyr på DKK 149,- (pr. billet). 


Det refunderede beløb indbetales på det betalingskort eller på den konto, som blev anvendt til den oprindelige betaling. Det er ikke muligt at refundere billetten til kontanter i Check-In eller hos vort Service Center.

Såfremt billetten er betalt med SMILE point eller delvist med kontanter og delvist med SMILE-point, sker afbestilling og refundering i henhold til Medlemsvilkår for SMILE.

Køb og levering af færgebilletter købt i havnen

I færgehavnen kan færgebilletter købes i selvbetjeningsautomat eller i personlig betjent bane. 

Ved billetkøb i personlig betjent bane opkræves et håndteringsgebyr på DKK 70,-.

Betaling for billetten kan ske med betalingskort, Bizz eller kontant. Kontanter modtages kun i personlig betjent bane.

Når betalingen er gennemført, printes billetten ud. Billetten indeholder et unikt servicenummer (billetnummer). Sammen med billetten udskrives desuden tobakskupon samt evt. vouchere i tilfælde af, at den valgte billet også indeholder andre ydelser end selve færgetransporten. 


Betaling med betalingskort:
Hos Scandlines kan du betale med Dankort, Diners, danske Euro/Master card, udenlandske Master/EURO card og VISA.
Følgende gælder ved betaling med betalingskort:

  • Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. 
  • Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 
  • Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Scandlines benytter SSL. De data du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun vores betalingsløsningsleverandør, der kan læse dem. Hverken Scandlines eller andre har mulighed for at læse data.
  • Der opkræves et kortgebyr afhængigt af korttype.

Betaling med Bizz

Ved betaling med Bizz trækkes beløbet for billetten efterfølgende fra kundens tilmeldte bankkonto, eller billetprisen opkræves via betalingsservice (PBS, Autogirot).


Afbestilling og refundering
Færgebilletter købt i færgehavnen kan ikke afbestilles eller refunderes. Det er ikke muligt at tilkøbe Refund Service i havnen.

 

Ombooking
Betingelser for ombooking af færgebilletter er beskrevet under Generelle betingelser for Scandlines' færgebilletter.

Ombooking
Btingelser for ombooking af færgebilletter er beskrevet under Generelle betingelser for Scandlines' færgebilletter.
Ombooking
Btingelser for ombooking af færgebilletter er beskrevet under Generelle betingelser for Scandlines' færgebilletter.
Ombooking
Btingelser for ombooking af færgebilletter er beskrevet under Generelle betingelser for Scandlines' færgebilletter.

Scandlines - Der er noget ved at sejle