Left navigation


FAQ - Kundeservice

Du er meget velkommen til at kontakt os telefonisk eller på e-mail. Informationerne finder du her på siden.

Du kan få svar på de mest hyppige spørgsmål i vores FAQ:

FAQ

Er min Economy Extra billet gyldig hele dagen?

Ja. Du kommer med næste ledige færge hvis du kommer før eller efter den bookede afgang inden for samme kalenderdag. 

Hvornår er min Economy billet gyldig?

Din Economy billet er kun gyldig til den bookede afgang. Hvis check-in i havnen sker senere end 15 min. før den bookede afgang, skal en ny billet købes. Hvis du ønsker en mere fleksibel billet, vil vi anbefale en Economy Extra eller Flex billet. 

Jeg vil købe en Economy billet, men kan ikke finde nogen?

Economy billetter udbydes kun når der er 14 dage eller mere til din overfart. Venligst bemærk at Economy billetter er et meget populært produkt, og kan derfor blive udsolgt på nogle afgange, og de vil derfor ikke fremkomme i online bookingen. Hvis Economy billetten er udsolgt, så prøv at søg efter en anden afgang eller billettype.

Jeg har en Flex billet. Hvor længe er den gyldig?

Din Flex billet er gyldig hele kalenderdagen, hvor den er booket, samt hele dagen før og dagen efter. Den er dermed gyldig i 3 dage. Hvis check-in foretages 15 min. før enhver afgang på disse 3 dage, er du garanteret en plads ombord. 

Jeg har en SMILE Grænsehandelsbillet, men jeg kommer for sent til min bookede overfart. Er min billet stadig gyldig?

Ja. Du kommer med næste ledige færge hvis du kommer før eller efter den bookede afgang inden for samme kalenderdag. Din værdikupon vil blive udskrevet i Puttgarden, hvis check-in sker indenfor 3 timer fra afrejse i Rødby.

Jeg vil booke bil+trailer, hvor meget koster det?

For køretøjer over 6 meter er der et længdetillæg på 150 DKK for hver yderligere 2 meter. For mere information; besøg www.scandlines.dk/kundeservice/definition-af-personbil

Kan jeg bruge min Brobizz (Bizz transponder) på Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock?

Ja. Du kan bruge din Brobizz på begge ruter. På Rødby-Puttgarden kan du vælge imellem en Bizz Economy Extra eller en Bizz Flex billet. På Gedser-Rostock tilbyder vi Bizz Flex billetten. For mere information; www.scandlines.dk/billetter/bizz/anvendelse-af-bizz

Skal jeg registrere min Brobizz inden jeg kan bruge den på Scandlines´ruter?

Det er ikke nødvendigt, at registrere din Brobizz for at bruge den på vores ruter. For mere information omkring hvor din Brobizz kan anvenden, se Easy Go hjemmeside;
http://easygo.com/

 

Kan jeg bruge min Brobizz til at købe en SMILE Grænsehandelsbillet?

Vi tilbyder desværre ikke SMILE Grænsehandelbillet med Brobizz som en betalingsmetode. 

Jeg har et Svensk kreditkort, men kan ikke betale online?

Svenske kreditkort skal åbnes for udenlandsk online handel. Venligst kontakt din bank for at få det åbnet. Du kan læse mere om det hér: https://www.nordea.se/privat/kundservice/sakra-kortkop-pa-internet.html

Jeg er SMILE+ medlem, hvordan booker jeg en SMILE+ Grænsehandelbillet?

For at du kan se din SMILE+ Grænsehandelbillet skal du logge ind på din SMILE-konto på Scandlines.dk før du vælger billettype og så vil din SMILE+ Grænsehandelsbillet fremkomme.

SMILE+ Grænsehandelsbilletten tilbydes kun til vores SMILE+ kunder, og derfor er det vigtigt, at der bliver logget ind inden billettypen vælges. 

 

Hvordan ombooker jeg min billet?

De fleste af vores billettyper kan ombookes og for at ombooke skal du kontakte vores kundeservice. Du kan finde kontaktinfo til højre på denne side.

Venligst bemærk at de fleste af vores billettyper er gyldig hele dagen, og at ombookning derfor ikke altid er nødvendig. Få mere information omkring billetbetingelserne for din billettype her: www.scandlines.dk/billetter/billettyper-og-priser/generelle-betingelser

Kan jeg veksle ombord?

Nej, det er desværre ikke muligt at veksle valuta ombord på færgen.

Kontakt os

Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock

Herunder SMILE, Bizz, Economy, Economy EXTRA, FLEX og BorderShop.

Mail

Scandlines@scandlines.com 

Telefon

+45 33 15 15 15

Åbningstider

Mandag - fredag: 8.00-18.00 
Lørdag - søndag: 9.00-18.00

Helsingør-Helsingborg

Herunder også AutoBizz Smart, Pendlerklubben og restauranterne Waves LAT56˚ Bistrobar.

Mail 

kundehenvendelser.hh@scandlines
hh.com

Telefon

+45 88 71 19 19

Åbningstider

Mandag - fredag: 8.00-18.00 
Lørdag - søndag: Lukket


Scandlines - Der er noget ved at sejle