Left navigation


FAQ - Kundeservice

Du er meget velkommen til at kontakt os telefonisk eller på e-mail. Informationerne finder du her på siden.

Du kan få svar på de mest hyppige spørgsmål i vores FAQ:

FAQ

Jeg har booket en Summer Deal med åben hjemrejse, men hvorfor er der sat et tidspunkt på hjemrejsen?

Din hjemrejse er stadig helt åben frem til d. 05.01.2020, selvom der er et tidspunkt på. Vores bookingsystem kræver, at der skal sættes et tidspunkt på billetten, for at den kan genereres. Da du lavede din søgning, satte du en hjemrejsedato på, og det er den sidste overfart på denne dato, som er anvendt.  

Summer Deal billetten giver en besparelse på 20%, men i forhold til hvad?

Ved at booke vores Summer Deal billet, sparer du 20% i forhold til to Economy Extra billetter for bil op til 6 meter. Derudover er der også inkluderet en Afbestillingsservice, som normalt vis er et tilkøb på 125 DKK.

Kan jeg blande ruter, når jeg booker en Summer Deal, og eksempelvis rejse ud fra Gedser-Rostock og retur fra Rødby-Puttgarden?

Dette er desværre ikke muligt, du skal vælge samme rute på både ud og hjemrejsen.

Er min Economy Extra billet gyldig hele dagen?

Ja. Du kommer med næste ledige færge hvis du kommer før eller efter den bookede afgang inden for samme kalenderdag. 

Hvornår er min Economy billet gyldig?

Din Economy billet er kun gyldig til den bookede afgang. Hvis check-in i havnen sker senere end 15 min. før den bookede afgang, skal en ny billet købes. Hvis du ønsker en mere fleksibel billet, vil vi anbefale en Economy Extra eller Flex billet. 

Jeg vil købe en Economy billet, men kan ikke finde nogen?

Economy billetter udbydes kun når der er 14 dage eller mere til din overfart. Venligst bemærk at Economy billetter er et meget populært produkt, og kan derfor blive udsolgt på nogle afgange, og de vil derfor ikke fremkomme i online bookingen. Hvis Economy billetten er udsolgt, så prøv at søg efter en anden afgang eller billettype.

Jeg har en Flex billet. Hvor længe er den gyldig?

Med en Flex-billet får du garanteret plads på alle afgange fra købsdato indtil 3 måneder efter den bookede afgang. Hvis check-in foretages 15 min. før enhver afgang i perioden, er du garanteret en plads ombord. 

Jeg har en SMILE Grænsehandelsbillet, men jeg kommer for sent til min bookede overfart. Er min billet stadig gyldig?

Ja. Du kommer med næste ledige færge hvis du kommer før eller efter den bookede afgang inden for samme kalenderdag. Din værdikupon vil blive udskrevet i Puttgarden, hvis check-in sker samme dag som afrejse fra Rødby.

Jeg vil booke bil+trailer, hvor meget koster det?

For køretøjer over 6 meter er der et længdetillæg på 185 DKK for hver yderligere 2 meter. For mere information; besøg www.scandlines.dk/kundeservice/definition-af-personbil

Kan jeg bruge min Brobizz (Bizz transponder) på Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock?

Ja. Du kan bruge din Brobizz på begge ruter. På Rødby-Puttgarden kan du vælge imellem en Bizz Economy Extra eller en Bizz Flex billet. På Gedser-Rostock tilbyder vi Bizz Flex billetten. For mere information; www.scandlines.dk/billetter/bizz/anvendelse-af-bizz

Skal jeg registrere min Brobizz inden jeg kan bruge den på Scandlines´ruter?

Det er ikke nødvendigt, at registrere din Brobizz for at bruge den på vores ruter. For mere information omkring hvor din Brobizz kan anvenden, se Easy Go hjemmeside;
http://easygo.com/

Kan jeg bruge min Brobizz til at købe en SMILE Grænsehandelsbillet?

Vi tilbyder desværre ikke SMILE Grænsehandelbillet med Brobizz som en betalingsmetode. 

Er jeg garanteret en plads med en Bizz Flex billet, hvis afgangen er udsolgt?

Med en Bizz Flex billet har du prioritet, men da vi kun har et bestemt antal pladser på færgen, må vi tage forbehold for udsolgte afgange. 

Jeg har et Svensk kreditkort, men kan ikke betale online?

Svenske kreditkort skal åbnes for udenlandsk online handel. Venligst kontakt din bank for at få det åbnet. Du kan læse mere om det hér: https://www.nordea.se/privat/kundservice/sakra-kortkop-pa-internet.html

Jeg er SMILE+ medlem, hvordan booker jeg en SMILE+ Grænsehandelbillet?

For at du kan se din SMILE+ Grænsehandelbillet skal du logge ind på din SMILE-konto på Scandlines.dk før du vælger billettype og så vil din SMILE+ Grænsehandelsbillet fremkomme.

SMILE+ Grænsehandelsbilletten tilbydes kun til vores SMILE+ kunder, og derfor er det vigtigt, at der bliver logget ind inden billettypen vælges. 

Hvordan ombooker jeg min billet?

De fleste af vores billettyper kan ombookes og for at ombooke skal du kontakte vores kundeservice. Du kan finde kontaktinfo til højre på denne side.

Venligst bemærk at de fleste af vores billettyper er gyldig hele dagen, og at ombookning derfor ikke altid er nødvendig. Få mere information omkring billetbetingelserne for din billettype her: www.scandlines.dk/billetter/billettyper-og-priser/generelle-betingelser

Kan jeg veksle ombord?

Nej, det er desværre ikke muligt at veksle valuta ombord på færgen.

Kontakt os

Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock

Herunder SMILE, Bizz, Economy, Economy EXTRA, FLEX og BorderShop.

Mail

Scandlines@scandlines.com 

Telefon

+45 33 15 15 15

Åbningstider

Mandag - fredag: 8.00-18.00 
Lørdag - søndag: 9.00-18.00

Scandlines - Der er noget ved at sejle