Ofte stillede spørgsmål

  • Ja. Du kommer med næste ledige færge, hvis du kommer før eller efter den bookede afgang inden for samme kalenderdag. Din værdikupon vil blive udskrevet i Puttgarden, hvis check-in sker samme dag som afrejse fra Rødby.

  • Ja. Kommer du før eller efter din bookede afgang, kommer du med den næste ledige færge inden for samme kalenderdag.

  • Din Economy billet er kun gyldig til den bookede afgang. Hvis check-in i havnen sker senere end 15 min. før den bookede afgang, skal du købe en ny billet. Hvis du ønsker en mere fleksibel billet, anbefaler vi Standard eller Flex billet.

  • Economy billetter udbydes kun, når der er 14 dage eller mere til din overfart. Economy billetter er populære, og de kan være udsolgte på nogle afgange, og fremgår derfor ikke i onlinebookingen.

    Hvis Economy billetten er udsolgt, så prøv at søge efter en anden afgang eller billettype.

  • Med en Flex billet er du garanteret plads på alle afgange fra købsdato indtil 3 måneder efter den bookede afgang. Du skal blot lave check-in i havnen 15 min. før den afgang, du ønsker.

  • For køretøjer over 6 meter er der et længdetillæg på 185,- for hver yderligere 2 meter. Læs mere om længde og definition af køretøjer.

  • Du får printet en værdikupon, når du tjekker ind i Puttgarden eller Rostock. Værdikuponen skal indløses ombord på færgen på din returrejse og kan udbetales kontant, sættes ind på dit kreditkort eller benyttes som betaling ombord.

  • Hvis du køber billet i havnen i personlig betjent bane eller over telefon eller mail hos kundeservice, pålægger vi et håndteringsgebyr fra 90,-.

    Køb online og undgå håndteringsgebyret
    Du undgår at betale håndteringsgebyr ved at købe billetter online på vores hjemmeside eller i vores app. Du kan købe billetter online indtil to timer før afgang.

  • Rødby, Færgestationsvej 5, 4970 Rødby. Tip: Check-in ligger for enden af Motorvej E47

    Gedser, Jernbanevejen 1, 4874 Gedser

    Puttgarden, Fährhafenstrasse, 23769 Puttgarden, Tyskland

    Rostock, Zum Fährterminal 1, 18147 Rostock Überseehafen, Tyskland. Tip: Kør mod Rostock Überseehafen

  • Du vælger check-in-banen ud fra, hvor langt dit køretøj er, om du allerede har købt billet, eller hvis du vil købe i havnen. Skiltene i havnen guider dig.

    Læs mere om check-in.

  • Check-in er senest 15 minutter før planmæssig afgang.

    I Rostock skal busser, cyklister og gående dog senest check-in 30 minutter før planmæssig afgang.

  • Du optjener point på alle køb på Scandlines’ hjemmesider, i havnen, på færgen og i BorderShop, når du enten eller logget ind på din profil eller får scannet dit medlemskort.

    Du finder dit medlemskort i vores app.

    Du kan dog ikke optjene point på køb af billetter til Helsingør-Helsingborg-ruten, billetter til gående, cykelbilletter, busbilletter, lastbilbilletter, magasiner, aviser og tobaksprodukter.

    Hvert point har en værdi af 0,01 DKK.

    Du optjener point ud fra følgende model:

    0,5-1 point pr. 1 DKK på shopping (ombord på færgerne og i BorderShop)
    3 point pr. 1 DKK på Economy billetter og 1-dagsbilletter
    7 point pr. 1 DKK på Standard billetter
    10 point pr. 1 DKK på FLEX billetter.

  • Du kan til enhver tid melde dig ud af SMILE. Log ind på din profil og gå til ”Medlemsinfo”. I bunden af denne side, kan du slette din profil.

    Bemærk, at når du sletter din SMILE profil, kan du ikke længere bruge dit SMILE kort, benytte dine fordele eller optjene og bruge point, når du sejler med Scandlines og handler i BorderShop.

  • De fleste af vores billetter er gyldige hele dagen, så det er ikke altid nødvendigt at ombooke.

    Du ombooker billetter ved at kontakte kundeservice, der sidder klar til at hjælpe mod et gebyr.

    Kontakt kundeservice på scandlines@scandlines.com eller +45 33 15 15 15.

    Læs mere om ombooking.

  • Husk, der altid er 24 timers fortrydelsesret efter booking af en billet.

    Der er to måder at afbestille en billet afhængig af, om du afbestiller en ubenyttet eller delvist benyttet billet.

    Afbestil ubenyttede billetter: Du afbestiller billetter, der ikke er benyttet, via Min booking

    Afbestil delvist benyttede billetter: Vil du afbestille en delvist benyttet returbillet, skal du sende en mail til vores kundeservice, hvor du oplyser dit reservationsnummer.

    Kontakt kundeservice på scandlines@scandlines.com.

    Bemærk at vi ikke refunderer gebyrer, der er opkrævet i forbindelse med billetkøb.

  • Vi har samlet al information om rejser under COVID-19 her.

  • Er din bizz fra Brobizz tilknyttet EasyGo kan den stadig benyttes på overfarterne over Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.

    Læs mere om EasyGo.

  • Tryk på "hjælp"-knappen på monitoren ved den automatiske check-in eller kør til personlig betjent bane.

  • Scandlines er medlem af EasyGo, hvilket betyder, at du ikke behøver en særaftale med Scandlines for at  benytte din bizz på vores overfarter. 

  • Nej, det kan du desværre ikke.
  •  Min Konto på brobizz.com ser du en oversigt over dine færgeoverfarter.

    Under menupunkt Forbrug/Ture finder du oversigten over dit forbrug.

  • Nej, du kan kun bruge din bizz til at købe enkeltrejser.
  • Med en Bizz Flex billet har du prioritet, men da vi kun har et bestemt antal pladser på færgen, må vi tage forbehold for udsolgte afgange.

  • Alle bizzer, der er tilknyttet EasyGo, kan bruges på vores overfarter. Læs mere om EasyGo.

  • Overfarten over Rødby-Puttgarden tager 45 minutter.

    Overfarten over Gedser-Rostock tager 2 timer.

    Husk, at der er check-in min. 15 minutter før planmæssig afgang.

  • Nej, det er desværre ikke muligt at veksle valuta ombord på færgen.

  • Svenske kreditkort skal åbnes for udenlandsk online handel hos din bank. Læs mere på nordea.se.

  • Kom i god tid og kør til personlig betjent bane i check-in. På den måde kan vi lettere placere din bil bedst muligt på dækket. 

  • Vi gør altid vores bedste for at give dig en god tur, men hvis du mod forventning ikke er tilfreds med en vare eller tjenesteydelse, hører vi gerne fra dig.

    Send en mail til scandlines@scandlines.com og fortæl om din oplevelse, og vi vil forsøge at finde en løsning.

    Læs mere om dine klagemuligheder under betingelser.

  • Skulle der ske en skade på dig, dit køretøj eller rejsegods ombord på færgen, skal du anmelde det til vores personale, inden du forlader færgen.

    Personalet udfylder herefter en formular med dit navn, adresse, skadetidspunkt, sted, hændelse osv.

    Drejer det sig om en skade på et køretøj eller lignende, der er kaskoforsikret, skal du henvende dig til dit forsikringsselskab, der vil sørge for taksering, reparation og ansvarsspørgsmål.

    Ved andre skader, eller råd og vejledning i skadetilfælde, kontakt os via én af følgende formularer:

    - Formular til Henvendelser vedr. befordringen

    - Formular til Henvendelser vedr. køb ombord eller i BorderShop

    Befordring sker i henhold til gældende maritim lovgivning og som summeret i Befordringsbestemmelserne. Rederiets ansvar er begrænset som tilladt i gældende Sølov.

    Scandlines, Insurance & Claims
    Færgestationsvej 5
    DK-4970 Rødby
    Tlf.: +45 72 68 63 86 eller 6674
    E-mail: insurance@scandlines.com

40 min drift

Rødby-Puttgarden: Sejlplansændring: Fra den 04.09.2021 til den 29.09.2021 er der afgang hver 40. minut fra Rødby og Puttgarden. Derefter sejler vi igen iht. regulær sejlplan med afgang hver halve time. Vi beklager.

Ring til os

Vi sidder klar til at hjælpe dig hverdage kl. 8-18 og i weekenden kl. 9-17. På helligdage kl. 9-17.
+45 33 15 15 15

Skriv til os

Vi svarer både på hverdage kl. 8-18 og i weekenden samt på helligdage kl. 9-17.
scandlines@scandlines.com